
Nordisk Bioplastförening har fått ny design på sin hemsida! Den tidigare designen skapades för tolv år sedan och har fungerat väl, men nu var det dags för en rejäl uppfräschning.
(2024-06-20) Att designen är ny märks direkt när man kommer till hemsidan, där det tidigare ganska stela ”huvudet” nu ersatts med ett böljande (på riktigt!) sädesfält som bildar bakgrund till en uppfräschad logotyp.
Den nya hemsidan gör det enklare för besökare att få en överblick och navigera bland innehållet på sidan. Aktuella nyheter och medlemspresentationer har fått framträdande positioner på sidan och det är enkelt att klicka sig vidare och se/läsa tidigare presentationer och nyheter.

Den gamla hemsidesdesignen kunde kanske upplevas som ”plottrig”, med många länkar till olika inslag och artiklar. I den nya hemsidan är ”plottrigheten” borta och det är både snabbare och enklare att gå vidare och få kompletterande information om bioplaster, webinarer, statistik, mm., mm. Överst på hemsidan finns dessutom en lättöverskådlig meny där man bland annat kan finna länkar till information om föreningen och dess styrelse. Där finns också kontaktuppgifter och kontaktinformation, etc till föreningens alla medlemmar, samt presentationer och nedladdningar som endast är avsedda för medlemmar.
Nytt på hemsidan är också länkar till två nyproducerade videos, där besökaren kan lära sig om ”Bioplast på 6 minuter” och varför man som företag ska bli medlem i Nordisk Bioplastförening!
Den nya designen och skapandet av den nya hemsidan har utförts av AGI Media-medarbetarna Christian Wallteg, Project Manager / Graphic Designer och Emil Hammarström, IT / Traffic.
Jerry Pettersson/JP Press Agency © 2024
jp.press@jppa.one