Japanska Futamura ökar marknadsföringen av NatureFlex-filmerna

Text:Jerry Pettersson
PUBLICERAD: 23 juni 2020

När japanska Futamura år 2016 köpte brittiska Innovia Films affärsområde inom cellulosabaserade filmer övertog man även bioplastvarumärket NatureFlex. Nu ökar Futamura marknadsföringen för NatureFlex-filmerna, som blivit allt mer populära.

(2020-06-23) Efter övertagandet av NatureFlex har Futamura vidareutvecklat såväl filmernas kvalitet som deras tillverkningsprocess och enligt företaget är filmerna i dag några av de mest efterfrågade, när det gäller bioplastfilmer till förpackningar.

NatureFlex-filmerna har bland annat utmärkta barriäregenskaper, de är värmeförseglingsbara och kan bearbetas i konventionella maskiner. Enligt Futamura är det enkelt för användare att gå från konventionella fossilbaserade plastfilmer till NatureFlex utan att behöva kompromissa med produktskyddet.

Som en följd av den ökande populariteten har Futamura nu lanserat en dedicerad webbplats för NatureFlex (www.natureflex.com) där varumärkesägare och producenter/leverantörer av konsumentförpackade produkter kan få mer information om de komposterbara bioplastfilmerna.

Jerry Pettersson/JP Press Agency © 2020
jp.press@jppa.one

Senaste nytt

pres-mats-utvald
Emballator Innovation Center utvecklar morgondagens förpackningar
sommar-mess-2024-utvald-2
Nordisk Bioplastförenings nyhetsredaktion har tagit sommarledigt!
new-site-utvald
Efter tolv år – nu har Nordisk Bioplastförening fått ny design på hemsidan!
NBF-co2-mid
Bioplast kan bli en väsentlig del av klimatlösningen, om vi tänker kreativt och samarbetar!
ecoflex-basf-utvald
BASF utökar sin bioplastportfölj med biomassabalanserad PBAT-variant
oliv-tree-utvald
Avfall från olivträd omvandlas till bioplast för livsmedelsförpackningar