Kolla våra exklusiva intervjuer från EUBP:s stora konferens i Berlin

PUBLICERAD: 20 december 2022

När organisationen European Bioplastics höll sin stora årliga konferens i Berlin passade Nordisk Bioplastförening på att göra ett par exklusiva intervjuer med några nyckelpersoner inom bioplast. Intervjuerna finns nu på BioplastkanalenYoutube.

(2022-12-20) Videointervjuerna producerades av Nordisk Bioplastförening och genomfördes av Karen Laird, som är redaktör vid brittiska magasinet Sustainable Plastics.

De personer som intervjuades var European Bioplastics verkställande direktör Hasso von Pogrell samt Steve Davies, som är chef för divisionen Performance Packaging hos USA-baserade bioplastproducenten NatureWorks.

Hasso von Pogrell ger i intervjun en intressant överblick över bioplasten utveckling och tillväxt, såväl inom Europa som i övriga världen och Steve Davies berättar om NatureWorks utveckling och position som en av de stora aktörerna inom bioplastproduktion och specifikt om företagets engagemang och samarbete kring bioplasten PHA.

Jerry Pettersson/JP Press Agency © 2022

Du hittar videointervjuerna här:

Hasso von Pogrell, EUBP

Steve Davies, NatureWorks

bilden överst:
Hasso von Pogrell, VD för organisationen European Bioplastics, intervjuas av redaktör Karen Laird, Sustainable Plastics. (Bild NBF)